torsdag, januari 01, 2009

Smått och gott från årets första dag...



Då var det första dagen på det nya året. Undrar vad 2009 har att bjuda på.

Efter allt elände 2007 så blev 2008 ett bättre år men jag hoppas 2009 kan bli ännu bättre!

Hur var det hos er med raketer och smällare? Här var det precis hur mycket som helst. Det smällde och dånade hela kvällen och på tolvslaget brakade det loss riktigt ordentligt! Hela himmlen var som ett stort fyrverkeri i ca 20 minuter!

Vi stod ute på gångbanan och man visste inte åt vilket håll man skulle titta. Julia tyckte det var jättespännande men samtidigt var hon lite rädd att det skulle komma en raket på oss.

Wilma däremot hade det jobbigt! Hon är livrädd när det smäller och springer omkring, darrar och flåsar så hon blir helt slut! Hon vill gärna lägga sig i duschen. Fattar inte att det känns bättre att ligga där men ljudet kanske blir annorlunda där inne. I dag är hon trött så hon ligger och sover i solen i vardagsrummet.

I dag gör vi som så många andra... ingenting! Eller egentligen har vi väl gjort en massa saker som tex varit i stallet, dammsugit, dammat och fixat här hemma. Tänkte scrappa lite men sätter mig här en stund först.

Gubben har åkt in till Åbytravet eftersom Kakan startar. Hon går i första loppet, spår 8 och Johnny Takter kör. Håll tummarna! Jag valde faktiskt att bara vara hemma och mysa. Kände mig inte upplagd för trav i dag så gubben får klara sig utan mig, stackarn!

Nu skall jag kika runt lite hos er och sedan scrappa lite. Vi hörs nog en stund i kväll kan jag tänka mig.

Kram Ann-Louise

Inga kommentarer: