lördag, januari 17, 2009

Smått och gott...


Vaknade till en härlig dag. Strålande sol och underbart!

Tänk va mycket lättare allt är när det är fint väder. Jag är fruktansvärt väderberoende och är så himla glad att det nu går åt rätt håll som man brukar säga. Det blir ljusare på kvällarna och man kan tillockmed vissa dagar ha dagsljus nu!

Har inte skrivit på några dagar men det har varit fullt upp.

Plattsättaren har varit här och hjälpt oss att sätta upp stenväggen. Den blev kanonfin. Vi blev jättenöjda. Har även tapetserat klart i köket, fått upp fläkten och nästa vecka kommer trappan och räcket som skall vara mellan köket och vardagsrummet. Vecka 7 skall vi få den nya soffan. Skall bli mycket spännande!

I morse åkte gubben på Kick-Off till Stockholm. Han gick upp med tuppen och tog tåget i Göteborg 6.45. Stackarn! Jag blir gräsänka tills i morgon kväll. Tur jag har några barn hemma som kan underhålla mig! Det brukar visserligen inte gå någon nöd på mig. Tycker att det kan vara skönt med ensamheten ibland.

Under veckan som gått har jag hunnit med två möten. Ett med jobbet och ett med ridklubben. Har shoppat loss på Gekås och även haft bilen på verkstaden och blivit fattig (som om jag inte blev det på Gekås......). Besiktigade bilen efter verkstadsbesöket och den blev godkänd. Skönt att ha en ok bil igen.

Apropå bil så var vi i går och kollade på en ny bil till Diana. Hon har ju en fin Peuget 206 men vill gärna byta upp sig lite. Vår tanke var då att behålla Dianas bil till Louise som precis börjat ta körkort. Gubben hade hittat en kanonfin Peuget 307 06:a som bara gått 2000 mil. Inte en skråma och hur fin som helst. Nackdelen är ju att Diana befinner sig 73 mil hemifrån och hon vill absolut se bilen. Hon litar tydligen inte på oss.... Kan förstå henne men det är ju lite långt att åka. Visserligen måste hon få upp bilen till Funäsdalen och ner den andra så vi får väl hoppas att hon kan bli ledig från sitt jobb några dagar i sträck.

Lägger ut en bild på bilen vi sett. Visst e den snygg?

Nu åker vi till IKEA i Kållered. Julia vill vara i leklandet så jag kanske kan gå en stund alldeles själv!

Vi hörs senare....

Förresten håll tummarna för mig. Har skickat in ett bidrag till tidningen Scrapbooking mm. Skulle vara roligt om man kom med där men man skall väl inte hoppas för mycket. Får inte publicera mitt bidrag ännu förrän det i så fall varit med i tidningen...

Kram Ann-Louise

Inga kommentarer: