tisdag, mars 17, 2009

Vi ÄR hemma!


Louise och Julia i backen!

Jodå, vi har kommit hem från Funäs!

Alla armar och ben är med och även äldsta dottern med nya pojkvännen (tror jag att det är för dom pussas hela tiden :)....)
Dagarna i Funäsdalen var underbara. Vädret var toppen och Julia fick känna på hur det var att åka skidor. Första dagen hade vi lejt privat skidlärare vilket var jättebra. Hon lyssnade på honom och lärde sig ploga och svänga.
Andra dagen skulle vi själva lära henne. Vad hände då?? Allt hon lärt sig dagen innan försvann och på oss lyssnade hon inte alls! Suck! Nästa gång vi åker skall hon gå på skidskola så någon utomstående får lära henne. Konstigt att det skall gå bättre!
Hon åkte i alla fall i tre dagar och tyckte det var kul, men lika kul var pulkan och även att äta snö och istappar!

Istappar är mums!


Diana och Wilma utanför Dianas jobb, Pinnens Fjällkrog.


Diana på jobbet...

Resan gick bra både dit och hem men det ÄR FÖR LÅNGT! 73 mil! Det passar inte riktigt mig som får hemlängtan bara jag går till ICA!!



Hemresan var händelserik! Först möts vi av ca 100 renar som är ute och går på vägen bara så där!! Några mil längre bort kommer en familj på sisådär 20 vildsvin. Dom är ute och söndagsgår mitt på vägen och hade ingen tanke på att flytta på sig för bilarna...
Renar har jag sett förut vid vägkanten men inte vildsvin.....




Tjena kompis!


Det var nära denna spark följde med hem! Jag älskar sparkar!

Här hemma hade det varit snö medans vi var borta. När vi kom hem fanns det inget kvar och det var jag glad för. Nu vill jag ha sol, värme och VÅR!

Dagen i dag består av 8 dagbarn! Lite för stor barngrupp men det blir så ibland när någon annan dagbarnvårdare är sjuk och vi får ta varandras barn.

Ha en go tisdag!
KRAM

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder, tur att vi inte har så många promenerande vildsvin här nere även om de finns! ;)

kram

Anonym sa...

Härlig semester ni haft!
Gillar bilden på dottern när hon äter världens största istapp *ler*
Kul med djuren på vägen. Har inte heller sett vildsvin på det viset...
//Annelie

Anonym sa...

Ha ha vad kul med vildsvinen. Det har jag aldrig sett tidigare.
Kram Jeanette

Anonym sa...

Gud var roligt att få se lite djur på vägen! Jag älskar verkligen att "samla" djur med min kamera. Ofta söker man ju sånt som man inte har i sverige men renar e ju rätt exotiskt det med, iaf för oss här nere.
Tack för dina fina kommentarer.
Kram Ita