lördag, maj 30, 2009

Pingstafton


Foto: Marie Holmström

Vaknade till en solig och härlig dag. Visserligen lite blåsigt men man känner sig så mycket piggare när man vaknar och ser att solen skiner. Då är det lätt att hoppa ur sängen... Det är tydligen pingstafton vilket jag inte bryr mig så mycket om. Det är ju som en vanlig lördag...
Har precis besökt duschen och innan huset vaknar sätter jag mig här en stund.
Gubben är redan på golfbanan sedan några timmar tillbaka....han e inte klok....jag vet....!

Trots det fina vädret i dag så måste jag städa lite. Tänkte röja upp lite snabbt innan det blir en tur till vår lokala lilla butik Gläntan och sedan Hav och Sand i Frillesås. Har du inte varit där rekommenderar jag det starkt. Underbara butiker båda två.

Graven skall få ett besök också. Det är visserligen inte Mors Dag förrän i morgon men jag vill dit och göra fint för mamma och pappa innan. Tänkte plantera lite pelargonier som dom gillade.... Pappa gillade även Tagetes men jag har väldigt svårt för dom så jag får se om det blir någon sådan planterad.....

Sitter här med vått hår och konstaterar att jag måste klippa mig. Det har blivit alldeles för långt. Märker inte det när man alltid har det uppsatt, men det måste av 10 cm. Får nog låta Louise ta ett tag med saxen. Hon går ju ut ettan på frisör nu och har faktiskt börjat klippa några stycken. Jag får väl också vara försökskanin....

Måste tacka er alla som skriver kommentarer hos mig! Det är så roligt att få en liten kråka från er, både kända och okända. Fortsätt gärna med det så gör ni i alla fall en människa glad den dagen ;)

Ha det så jättegott i solen i dag och ta hand om er!
Kram Ann-Louise

4 kommentarer:

Karin sa...

Det låter som en skön dag du har framför dig....Håller med dig, man blir lite piggare när solen skiner ute.

Sockergrynet sa...

Ha en underbar dag idag hjärtat!!! Själv ska jag ju jobba som sagt!

Puss och kram

Susanne sa...

Hej,,Hoppas att du oxå får en fortsatt härlig helg..Kram

Anonym sa...

Så roligt med uppdatering *ler*, visst har det varit en underbar dag och imon ska ju oxå bli bra. Skulle gärna sitta på din fina stora altan och snacka lite skit, vi kan väl kolla veckan därefter. Var ska Papermaze öppna ngn stans? visste inte att det var KBA butik....
Kram Ita (halv känd ha ha ha)