fredag, augusti 28, 2009

Kastad på tippen!

Det har varit en hel del snack om jobbet i dag. Att vara eller inte vara är ju den stora frågan och det stora samtalsämnet inom kommunen nu. Den 9/9 kommer politikerna att fatta ett beslut men man är ju idiot om man går och tror att dom inte skall klubba igenom förslaget.
Förslaget som innebär att alla vi dagbarnvårdare inom Kungsbacka kommun sägs upp och kommunen sparar 25 miljoner av dom 50 som skall sparas.

Skall jag vara riktigt ärlig har jag i några år sagt att jag skulle vilja göra något annat och när Julia föddes för 6 år sedan sa jag att när hon börjar skolan kan jag tänka mig att hitta något nytt. Men jag måste ju erkänna att när det nu blir verklighet så vill jag det inte alls!! Jag vill jobba kvar som dagbarnvårdare och skall jag sluta vill jag göra det av egen fri vilja och inte bli kastad på tippen för att man inte behövs längre.
Annat var det för ca 8-10 år sedan när det fanns så mycket barn att dom bara stoppade in hur mycket barn som helst hos oss. Kommer ihåg vid ett tidpunkt då jag hade 13 barn på dagarna och vi fick äta i skift!
Nu kommer tacken!!

Jag uppmanar alla som läser detta och känner sig berörda på något sätt (eller bara vill vara snälla och rädda våra jobb) att om ni ser en protestlista skriva på den eller varför inte maila eller ringa in till politikerna ( bla Larry Söder) i Kba och säga er mening och för er som har Facebook har det startat en grupp för att rädda oss som man kan gå med i. Även om framtiden ser mörk ut för oss skall dom inte få dumpa oss utan att höra och känna det!!



3 kommentarer:

Susanne i Okome sa...

Hej.
Jag kan inte läsa artikeln ordentligt...är så liten text, men förstår ju av ditt inlägg att inga dagbarnsvårdare ska vara kvar, gäller det alla? var ska alla barn ta vägen? verkar ju helidiotiskt.
Visst tusan vill man kunna välja själv den dagen man vill prova på något annat, hoppas verkligen det blir massprotester, kanske hade funkat med något i stil som fransmännen...LYCKA TILL

carro sa...

Tack fina du! Jaa, du om någon vet hur det är att känna sig maktlös :/

Jag hoppas verkligen att du får behålla ditt jobb, sjukt är det. Precis som du skriver så passar inte alla barn in i en stimmig miljö.

Stor kram till dej!
Vi får hålla tummarna för allt nu!

Anonym sa...

Jag lider verkligen med dig vännen! och hoppas och håller tummarna att det inte går igenom!!!
Krma Ita