söndag, november 29, 2009

Mysa + pyssla = myssla!

Åååå va skönt att sätta sig en stund!
Har fejat hela dan...storhandlat på Willy´s, köpt julgran, lämnat Julia på kalas, plockat granris ensam i skogen i skymningen (!), hämtat Julia från kalaset, dammsugit, adventspyntat hemma och gjort fint på graven (jo då, gubben har varit med på ett hörn).
Nu var det gott med en mugg glögg som jag fick av gubben medans han gör mammas inlagda sill (Den blir som tur är lika god som mammas. Tur att gubben hann lära sig den av mamma)!! ♥

Helgen har som vanligt gått i rasande fart!
Har ägnat en hel del till att myssla!

I torsdags kväll var jag på scrapträff hos Papermaze i Kungsbacka och i fredags kväll var det pysselkväll på Öppna Förskolan med trevliga kollegor.


Så här trevligt hade vi det på Papermaze... Julkortstillverkning stod på schemat och här lär Paula oss att vika en jättefin ask...


...och så här trevligt var det på jobbet med kranstillverkning...


...och julklappsleken! Oj vad glada vi var!!

Tack alla vänner för två härliga kvällar!



3 kommentarer:

Bodil sa...

Jättebra nytt ord - myssla. Det ska jag lägga på minnet.
Förstår att ni hade trevligt på era träffar. Krans har jag inte gjort ännu. Det blir först till helgen tror jag. För denna veckan är det en hel del annat - skall till Lund två dagar och därefter skall jag få min tredje cellgiftsbahendling.
Jag gick in på Papermaze hemsida och tittade. Himmel va fina stämplar dom har. Jag gillar stämplar som inte behöver målas. Var ligger den butiken i Kungsbacka?
Nu måste jag bara sätta igång med mina julkort - har varit lite si och så med inspirationen. 16 decwember är ju sista dagen att skicka.
Ha det gott!
Kram Bodil

Anonym sa...

Himmel vad du är duktig, här vilar inga ledsamheter, klart dom sticker upp ibland, tror du jagar bort dom FORT med all din livsglädje o skaparkraft. Tack att jag fick tassa runt, känner mig så påfylld av din glädjefulla blogg. KRAMIZZZZZZZZZZAR till Julmånaden som just börjar i dag. ( Nu skall jag kolla advetskalendern på TV ???? vad kan detta bli till undras )

carro sa...

Haha, joo jag ska faktiskt köpa nytt löshår när jag kommer hem på jullovet. Jag ringer dej då ;)

Kraaam