onsdag, februari 03, 2010

En enda dag kan innehålla mycket....

Så var denna dagen slut!
En händelserik sådan som har innehållit en hel del skottande både i form av snö och även hästskit!!!!
E det inte det ena så e det det andra! :)

Började min lediga dag med att följa Julia till skolan. Hon var så käck och glad och vi pussades och sa hej då men precis när jag skulle gå så bröt hon fullständigt ihop! Hon ville inte att mamma skulle gå och hennes gråt och tårar var hjärtskärande! Gulliga fröken Ullis kom och tog hand om Julia och jag kunde snabbt smita därifrån. Ingen idé att dra ut på det för jag vet att hon slutar efter två minuter.

Väl hemma var det frukostdags och sedan upp till stallet för att släppa ut hästarna och sedan mocka. Det var riktigt härligt väder, solen sken och det var vindstilla.

La Luna ute i snön!
Lukas var med mig och vi gick ut och lekte i snön lite! Han var helt galen! :)

Kl 5 skulle Linda, Julia och jag vara i Stråvalla och hämta . Hade fått låna ett släp (har sommardäck på vårat!!!! Inte att rekommendera nu!!) av en kille och det var bara att hämta det på parkeringen i Frillesås.....trodde både han och vi....!!!
När vi kom ner dit hade någon käck nisse plogat heeeela parkeringen och tippat av den mesta snön framför och släpet!!!! Hur glad blir man då?? Det var bara till att ragga tag i en skyffel och åter igen börja skotta. En kvart sena var vi i alla fall hos höbonden i Frillesås och kunde hämta vårt !

När vi kom hem upptäckte jag det jag fasat för en tid! Wilmas knöl hade spruckit!! Hon blödde ganska mycket och slickade sig hela tiden! I morgon blir det ett hemskt samtal till veterinären och den fruktansvärda sanningen har kommit ikapp oss!

Älskade Wilma alias Loppe-Stina!!

I dag blir det en ledsen kram till er alla! ♥



7 kommentarer:

Sockergrynet sa...

Stor KRAM ! Jag tänker på er!!

ItaPita sa...

Gumman, gumman, jag önskar att det fanns något jag kunde göra...
Massor med kramar till Er
<3 <3 <3

hemma hos lilla mej sa...

Många tankar och många styrkekramar Rita ♥

Bittan sa...

Vad jobbigt, det är inte kul när sånt händer!! Kram Bittan

Karin sa...

Usch så tråkigt att höra. Hoppades att ni skulle fått mer tid ihop....Stora Kramar till dig/er!
Karin

Marja Seidemo sa...

Vissa dagar vill man inte ha, så är det. Stor kram tills vi ses imorgon

VARDAGSLYCKA sa...

Har tänkt sååå MYCKET på Dig/Er idag!!!!
Hoppas Du kännt det!

Så fina bilder o ja hu va med händelser på en o samma dag!! :)
Sicken otur m släpet!!!

Kan riktigt känna i mamma hjärtat hur hemskt det är när dom små blir sådär förtvivlade :(( Även om man VET att dom slutar när man gått runt hörnet! :)

Varm kram till dig kära du!