fredag, april 16, 2010

Vårtecken!

Det är ju egentligen måndagar som är vårteckendagen hos Viveka på Humlebacken men mitt inlägg kommer några dagar för sent. Får skylla på full rulle!

Mina vårtecken denna veckan är tagna i en skog vid vårt stall. I den skogen kan man hitta både det ena och det andra. Tycka vad man vill om att det ligger gammalt "skräp" slängt i skogen men jag kan inte låta bli att faschineras över hur naturen tagit hand om skräpet på sitt egna lilla vis. Ligger det ett badkar i vägen för ett träd som vill upp så får väl trädet göra hål i badkaret då! Så enkelt är det!

Mina foton är kanske inte typiska vårtecken för just denna veckan men jag kan inte låta bli att dela med mig av denna härliga vårdag jag hade när jag gick alldeles ensam i skogen med endast naturen som sällskap (förutom fyra rådjur som kom och undrade vad jag sysslade med)...

Parkerade cykeln vid trädet så länge...

Satte mig en stund och vilade...

Denna murstock skulle jag vilja ta med mig hem!!

Kan man plocka med sig beslaget hem tro???? :)

Trädet håller hårt i "sin" säng!

Med en madrass kanske det skulle bli skönare.....

Ytterligare saker jag skulle vilja ha med mig hem!

Knack knack! Är det någon hemma? Nähä!
                                   
Vem är det som stör oss i vår skog egentligen??

När jag njutit klart av min skogsvandring tog jag bilen och styrde min kos hemåt!!

Vet ni vad???? I dag är det FREDAG!!! Gött!!!! Njuuuut!

Kraaaaaam!

5 kommentarer:

Aase sa...

Åh vad mycket fint du fotat...:=)
Känner precis vad du säger mellan raderna. Tack för en härlig vandring hemma i din skog ;)
Kramkram Aase

ItaPita sa...

hahaha, nä det är inte dags för
"en du vet vad" utan agility kurs =) hihi, Myran kommer att bli överlyclig. Hade räknat med kungälv men kan inte, Peter & jag ska ha mys helg i GBG med hotell och allt *myser redan* om han bara kommer hem vill säga.... men det är ju långt tills dess, får väl åka till Paris å hämta honom annars.
Kram och trevlig go helg och akta er för askan ;)
Kram

Lena sa...

Vilken härlig tur du gav oss i din skog! Underbara bilder!
Ha en jättemysig helg!

Bodil sa...

Häftig bil du kör!!!!! Jag är också lite svag för gammalt rostigt.
Ha en fin söndag! Idag har vi mulet efter några alldeles, alldeles härliga soldagar.
Kram Bodil

Kajsa sa...

haha.. vilken mysig "saga" såg allt lite fina grejer jag skulle vilja ha.. och du.. ta med beslaget hem.. urläckert med rost.. förutom på bilen då.=)
kramen