lördag, november 13, 2010

En sorglig kväll!

Fick ett telefonsamtal från Linda som var i stallet. Hon hade tagit in hästarna och tyckte inte Lindy mådde riktigt bra. Låg temp, dålig cirkulation (ljust tandkött), inga tarmljud och ville bara lägga sig så fort hon kom in i boxen. Allt tydde på kolik.
Snabbade mig upp till stallet och konstaterade att det var lika bra att ringa distriktaren!
Hon befann sig i Göteborg men kom till oss ganska snabbt och såg också med en gång att Lindy var väldigt risig. Under tiden jag väntade på veterinären ringde jag Kent som är i Örebro (det ska alltid hända saker när han inte är hemma, sist var det Wilma som vi fick ta bort när han var i Spanien). Vi tog ett beslut tillsammans att låta Lindy somna in om även veterinären tyckte det.
Det gjorde hon! :(

Kl 20.30 fick Lindy en spruta ute på stallplanen. Hon trillade ihop med en gång och det var en jobbig syn! Har haft lilla Smulan i 18 år och hon har gett oss så otroligt mycket!
Först hade vi henne som tävlingshäst. Hon vann en hel del den lilla "ponnyn i långvagn". När hon lade skorna på hyllan fick hon sammanlagt 7 avkommor. Två har vi kvar, Tiffany och La Luna.

Nu ligger Lindy på stallplanen med en presenning över sig och väntar på slaktbilen som förhoppningsvis kommer och hämtar henne på måndag.
Jag har klappat och pussat henne hej då och jag bad henne hälsa till alla mina nära och kära hon är hos nu.

Lindy för tre år sedan

Sista pussen!

Lindys Globe
89.03.21 - 10.11.13

Sov gott älskade Smulan!


7 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Förstår att det är tungt. En riktig bameskram till dig.
kram Annika

ItaPita sa...

Åh, varför ska detta hända??? Det är så himla sorgligt när de måste gå vidare..... Stackars er.
Kramar i massor <3 <3 <3

Hoffmans Design sa...

Åh vad ledsen jag blev. Det e alltid lika jobbigt när sånt händer. Hon var ju så söt.
Tänker på dej Kram

Sockergrynet sa...

Tänker på er! Stor KRAM <3

Kajsa sa...

åh jisses.. lider med dej. djuren lämnar sina avtryck hos oss och jag bävar för den dagen det är dags för Molly.. (labben)...
stor kram
Kajsa

Anonym sa...

Stackars,det kom en liten tår mina tankar är hos dig. bamse krammmmmmmmm
Lena Pena

Marja Seidemo sa...

Lilla gumman, så gräsligt att hon inte är här mer. Hon har ju varit med ALLTID :( Puss o kram, så mycket det går