tisdag, februari 22, 2011

Sjukstuga!

Nu har Julia varit sjuk sedan i torsdags. Hög feber, hosta, kräkningar, och jätteförkyld. I går blev hon bättre och jag trodde att det skulle vända. Men man ska aldrig ropa hej...... I natt kom febern tillbaka ihop med ont i ena örat och även näsblod! Då bestämde jag mig för att åka till närakuten med henne.

Vi åkte i förmiddags till Kungsbacka och det visade sig att lilla prinsessan hade både halsfluss och dubbelsidig öroninflammation ihop med världens förkylning!!! Inte konstigt att hon varit dålig!

Penicillin och hostmedicin blev det utskrivet vilket hon först INTE skulle ta. Men med lite opsykologiska hot gick det bra nu på kvällen.

Tur man har en go säng, tv och lite hyrda filmer när man är sjuk!! OCH en mamma som servar med Piggelin, drickyoughurt och nyponsoppa!!

Nu ska jag gå in och mysa med min lilla sjukling!

Kram till er alla!

4 kommentarer:

Maja sa...

Aj aj aj! Stackars liten! Hoppas hon kryar på sig snabbt nu när hon fått medicin!
kram

Susanne sa...

Usch stackars tjej,,ja här e oxå en sjukstuga men inte som hos er..peppar peppar..Krya på kram

Christine sa...

Krya på dig Julia!
Kram från Sofia, Christine, grabbarna, Frasse, Saga och Grållan, mjau!

Hoffmans Design sa...

Krya på dej Julia. Sofia väntar med få leka en dag.
Förstår att det inte går att träffas. Sofdia och Fredrik låg båda i 8 dagar helt utslagna.