måndag, mars 21, 2011

Vårtecken i Halland!

Måndag betyder vårteckenutmaning hos Viveka på Humlebacken.
Vi är redan inne på fjärde veckan. Det är inte klokt vad fort det går!

Det härligaste vårtecknet denna veckan var i tisdags då jag hade en härlig dag med mina dagbarn. Solen sken och då passade vi på att bygga koja på altanen. Därefter blev det fika och långhopprep!
Jag har även denna veckan gjort ett varv i trädgården för att se vad som hänt.
Denna tappade jag namnet på i skrivande stund (hjälp mig....lila små bollar, växer ofta vid havet) men förra veckan såg den stendöd ut. I dag har den fått små gröna strån som betyder att det finns liv i den.

Skatan har hållit på med sitt bygge flera dagar nu. Den bygger bo på precis samma plats år efter år. Tycker bara så synd om den för just detta gamla Oxelträdet ska vi beskära ganska kraftigt. Typiskt att dom ska välja just det trädet... men vad flitiga dom är.

Kaprifolen har fått små knoppar...

...liksom min älskade lila Syrénbuske!

Min Magnolia fortsätter att knoppa...

...och Hängsäljens hartassar blir större för varje vecka.

Avslutar med den bilden jag hade förra veckan fast då var det fortfarande en stor isfläck kvar på gräsmattan. Den är borta nu och det är så skönt!!
Det känns att våren har börjat komma så sakta och jag som älskar sol och värme njuter i fulla drag!
Längtar bara tills det blir några grader varmare så jag kan börja måla på mitt hus!! Det ska bli sååå härligt!



Kram Ann-Louise

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga vårtecken! Barnen måste ha tyckt det var härligt.
Våren har kommit långt hos dig. Var bor du?
Jag bor i Östersund och än så länge har vi inte riktigt lika mycket vår här

Kram lena

Patricia sa...

Oj va långt våren kommit hos dig .. "hartassarna" är ju för söta .. =)

ha en bra dag!
Kram Patricia