måndag, mars 14, 2011

Vårtecken!

Veckorna rullar på och vi är redan inne på tredje veckan i vårteckenutmaningen hos Viveka på Humlebacken. 

I går när jag var ute i trädgården hittade jag lite härliga vårtecken.

Min hängsälg jag planterade förra året har fått söta små hartassar...

....likaså min älskade Magnolia (Leonard Messel). Titta vilka små dunbollar!

Isen som legat som ett tjockt täcke över gräsmattan hela vintern börjar nu försvinna.
Den blir mindre och mindre för varje dag som går!

Ett vårtecken är gubben som älskar att grilla. När vi kom hem från söndagens gymnastik stod maten på bordet. Potatisgratäng med nygrillad kyckling späckad med fetaost och rödlök!
Det var mumma det!

Hoppas dagen bjuder på värme och sol så vi kan få ännu fler vårtecken att fota!

Ha en jättehärlig måndag!

Kram Ann-Louise

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilka härliga vårtecken! Våren har kommit längre hos er än här hos oss i Karlstad.
Middagen såg smaskig ut!
Önskar dig en finfin måndag.

Kram Birgitta i Karlstad (har tyvärr ingen blogg)

Aase sa...

Visst är det mysigt att hitta ina vårtecken i trädgården...
Jag har inte ens kollat i vår...Har liksom ingen lust av någon anledning men kikar runt på andra ställen...
Ett vårtecken förra veckan var alla färgglada hnkar och spadar som var ute från lekboden och användes i leran och vattenpölarna som blivit när snön smälter.... kram Aase