fredag, april 22, 2011

Långfredag!

Jag trodde långfredagen skulle vara lååång men vart 17 tog den vägen??
Hade tänkt hinna fixa lite mer än vad jag gjort men stunden i solstolen var guld värd den också.
Det har varit en underbar dag med över 20 grader och inte mycket vind.

Graven har fått ett besök. Där satte jag lite fina Påskliljor till mamma och pappa.
Lite förberedelser inför morgondagen såsom tårtbak och fix med lite påskägg har också hunnits med...

Tara har varit med ute hela dagen...

....och det tyckte hon var så här kul!  ;)

Slicka sig ovanför näsan kan hon också!

Pusskalas med mamma är smaskens!

I onsdags hade vi påsklunch med kollegor och chef.
Då fick vi varsin sådan här fin Snowflake....

Nu ska jag sätta mig i soffan och mysa en stund men innan dess får ni se bild på vårt påskris i trädgården.
(Ja jag vet att planket är rött, men det ska rivas så ingen idè att måla...)


Lite påskägg har jag knåpat ihop och vi får väl se om någon får dom i morgon!

Ett påskris i vardagsrummet har vi också.! Ett vitt så klart!
Dom färgade fjädrarna tog ju slut i riset där ute... Så synd!! ;)

Glad Påsk på er nu alla min goa vänner!
Hoppas ni får en härlig påskafton i morgon.
Själv ska jag mysa med Nhilo som kommer med sin familj och ska fira sin allra första påsk!
Tror ni mormor köpt något påskägg eller?????


3 kommentarer:

Therese sa...

Hi hi de färgglada riset fick stanna ute även här, inomhus går det i vitt... *ler* Du har verkligen knåpat ihop ljuvliga ägg!!! Önskar er en riktigt fin påskafton, här lyser redan solen, och det verkar bli ytterligare en ljuvlig dag <3 KRAM!

Marja Seidemo sa...

Ett vitt påskris? Jag orkar inte....jag kan komma över med en turkos åt dig:) Stor påskkram!!

Kajsa sa...

Gud så fina ägg.. hm.. undrar vart mina är.. får leta.. än är inte påsken över..=)
kram på dej.. och Glad Påsk