tisdag, juni 14, 2011

Dan före....

....dopparedan!!
Japp! I kväll är det sista kvällen innan sommarlovet!
Hörde ni!??
SOMMARLOV!!
Det är nog det vackraste ord som finns! Jag älskar det och det ska bli alldeles ljuvligt att inte behöva väcka min lilla morgontrötta prinsessa utan hon ska få sova hur länge hon vill hela sommarlovet!
Det är en av fördelarna med att arbeta hemma.

Några som också gillar att vara hemma är våra inneboende.
Föräldrarna till denna lilla varelse har byggt ett gigantiskt bo i ett av våra största träd och nu har en unge lämnat boet. Den är inte ett dugg rädd, har väl antagligen inte vett på att vara det, så det var nära jag kunde klappa den när jag skulle fota den.

Jag har inte beskurit kortet utan jag ÄR verkligen så nära den lilla skatan!
Hoppas bara den har förstånd till att flytta sig för alla katter!

I helgen var gubben och jag en sväng hos Hasses Blommor i Frillesås.
Där finns alltid massa fint att hitta och det är roligt att gynna Hasse som lägger ner hela sin själ i att odla upp blommor.
Några amplar fick följa med hem.

Vet inte om denna heter Snowflake men vacker är den och den lever faktiskt fortfarande.
Fick den av chefen i påskas.

Min Rhododendron är så vacker men börjar tyvärr redan att tappa lite blomblad.
Tråkigt att perioden inte varar längre.


Hoppas på många goda tomater från min buskplanta!

*********

Tårta nr 13 för i år är bakad (jordgubbstårta med Noblesse), avslutningkläderna fixade och nu återstår bara innan läggdags att göra ett halsband i avslutningspresent till lilla prinsessan.

Till er som också har avslutning i morgon önskar jag en härlig dag och till er andra önskar jag också en lika härlig dag!!! ;)

Kramisar!

1 kommentar:

PeGe sa...

Fina bilder och fina blommor.
Hoppas den lilla skatan klarar sig men det ser du nog till att den gör tror jag...