tisdag, juli 19, 2011

Äntligen stenar!

Hej goa läsare!

Ännu en härlig dag med sol och go värme har vi fått!
Perfekt för mera trädgårdsarbete.
Jag verkligen älskar att vara ute och greja i trädgården.
Kanske för att vi nu börjar få ordning på den efter bygget men även att vi fått den så lättskött som vi ville.

I dag fick jag äntligen övertalat gubben till att vi skulle åka och köpa grus till stenpartiprojektet.
Han såg det som ett stort och jobbigt projekt men det gick faktiskt över förväntan.
Gruset är på plats och nu ska det bara komma några krukor och även en vit smidesgrupp ska på plats i morgon.

Ska bli skönt att lägga sig i hängmattan när allt är klart!

Fast det förstås....huset ska ju målas också!
Ja, ja vila kan man väl göra en annan dag...


Min Astilbe jag planterade förra året har kommit så fint.
Älskar färgen på den.

*********

En som alltid är vid min sida och vill hjälpa mig är min lilla älskade prinsessa!

Tara älskar att vara med mig ute i trädgården och hon är så snäll och kommer så fort jag ropar.
Om två veckor blir hon 1 år.
Jisses vad fort det gått fast samtidigt känns det som jag alltid har haft henne.
Hon är precis den hunden jag alltid önskat mig!

*********

Nu är det dags att varva ner för i dag och alltid när jag tänker så, så är klockan alldeles för mycket för att det ska vara något bra på tv.
Hade tänkt att se Morden i Midsommer men det är redan slut....

Får ta och kika runt till er andra i stället.
Det är ju väl så trevligt...
Någon lappkudde kanske det också kan bli.

Må så gott!


3 kommentarer:

Karin sa...

Så fint det blev men vilket jobb!!!! Du är värd varenda stund i hängmattan :) Ha det så bra! Kram

Lotta sa...

Oj vilket jobb! jag hoppas att du också ligger i hängmattan och bara myser... och tittar på allt det fina! Kram Lotta

Lotta sa...

Oj vilket jobb! jag hoppas att du också ligger i hängmattan och bara myser... och tittar på allt det fina! Kram Lotta